اخبار ارزدیجیتال خبر

جهش ۵۰ درصدی قیمت کایبر نتورک پس از همکاری با اولنچ و یونی سواپ؛ این رشد ادامه دارد؟

آخرین بروزرسانی:22 فروردین 1401

توکن کایبر نتورک (Kyber Network) به‌تازگی جهشی ۵۰ درصدی را تجربه کرده و رکورد قیمتی خود را شکسته است. یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد قیمت این توکن در این مدت، همکاری با پروتکل‌ها و بلاک چین‌های مطرحی نظیر یونی سواپ و اولنچ است؛ موضوعی که می‌تواند به رشد ادامه‌دار این پلتفرم کمک کند.

به گزارش کوین تلگراف، جنگ بین روسیه و اوکراین بار دیگر مزایای نگهداری پول در خارج از سیستم‌های مالی سنتی را نشان داد و به همین خاطر در ماه‌های اخیر، چشم‌‌انداز پروژه‌های حوزه دیفای (DeFi) در حال بهبود است.

کایبر نتورک یکی از این پروژه‌هاست که در چند ماه گذشته توانسته است رشد خوبی را تجربه کند. این پروژه یک مرکز تأمین نقدینگی و پلتفرمی برای معامله ارزهای دیجیتال به‌صورت چندزنجیره‌ای بوده که با هدف ارائه بهترین نرخ‌های معاملاتی به کاربران راه‌اندازی شده است.

قیمت کایبر نتورک، ۶ آوریل (۱۷ فروردین) به پایین‌ترین سطح خود در حدود ۲.۸۳ دلار سقوط کرد. با این حال، ۸ آوریل (۱۹ فروردین)، به‌دنبال افزایش ۲۵۳ درصدی حجم معاملات در عرض ۲۴ ساعت، قیمت این توکن با جهشی ۵۵.۴ درصدی مواجه شد و به اوج تاریخی خود در ۴.۰۴ دلار رسید.

نمودار قیمت کایبر نتورک در نمای ۱ روزه
نمودار قیمت کایبر نتورک در نمای ۱ روزه.

در واقع، شروع پشتیبانی از ده شبکه بلاک چینی مجزا، راه‌اندازی یک برنامه استخراج نقدینگی با همکاری اولنچ و گسترش همکاری‌ها و تعامل با پروتکل‌های مطرح که دامنه دسترسی به کایبر نتورک را افزایش می‌دهند، از دلایل جهش این توکن در روزهای اخیر هستند.

پشتیبانی از بلاک چین‌های مختلف

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در ادامه هم باعث رشد کایبر نتورک شود، تلاش این پروتکل برای پشتیبانی از بلاک چین‌های برتر در سراسر اکوسیستم ارزهای دیجیتال است.

کایبر سواپ (KyberSwap)، صرافی غیرمتمرکز اصلی این شبکه، اکنون قابلیت معامله در ده شبکه مجزا از جمله اتریوم، اولنچ، پالیگان، بایننس اسمارت چین، آرورا (Aurora)، آربیتروم (Arbitrum)، فانتوم (Fantom)، آسیس (Oasis)، ولاس (Velas) و کرونوس (Cronos) را برای کاربران فراهم کرده است.

این قابلیت همکاری با سایر شبکه‌ها نه تنها در دیفای، بلکه در تمام بخش‌های اقتصاد ارزهای دیجیتال به یکی از موضوعات اصلی برای رشد تبدیل شده است. توانایی ارسال دارایی‌ها و داده‌ها در زنجیره‌های متعدد یکی از ویژگی‌های ضروری در آینده حوزه دیفای، صنعت NFT و متاورس خواهد بود.

از آنجا که هر روز بلاک چین‌های بیشتری ظهور می‌کنند، امکان دسترسی به تمام آنها از طریق تنها یک پروتکل واحد ویژگی مطلوبی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال و دیفای انتظار آن را خواهند داشت.

همکاری کایبر نتورک با اولنچ

پیشرفت مهم دیگری که به جلب‌توجه بیشتر و افزایش فعالیت تجاری در کایبر نتورک کمک کرده، مشارکت این پروژه با شبکه اولنچ و برنامه استخراج نقدینگی (Liquidity Mining) آن با نام اولنچ راش ۲ (Avalanche Rush Phase ۲) است.

این برنامه تشویقی جذب نقدینگی در ۲۱ مارس (۱ فروردین) آغاز شد و درمجموع شامل یک میلیون دلار پاداش برای تأمین‌کنندگان نقدینگی است.

اولنچ یکی از سریع‌ترین شبکه‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) در اکوسیستم ارزهای دیجیتال است که با ارائه یک جایگزین مناسب با کارمزد کم نسبت به شبکه اصلی اتریوم، به جذب کاربران و نقدینگی بیشتر برای کاربران کایبر نتورک کمک کرده است.

مشارکت‌های جدید و ادغام پروتکل‌های بیشتر

دلیل سوم جهش کایبر نتورک، انجام مداوم همکاری‌های جدید و ادغام با پروتکل‌های مهم است که به گسترش دسترسی به شبکه کمک می‌کند.

کایبر نتورک، روز ۷ آوریل (۱۸ فروردین) در توییتر اعلام کرد که با نسخه سوم صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ در شبکه اتریوم و پالیگان مشارکت خواهد کرد تا دسترسی به فعال‌ترین صرافی غیرمتمرکز را در اکوسیستم خود فراهم کند.

این پروژه همچنین از مشارکت جدید با یک شبکه فعال در حوزه وب ۳.۰ به نام باندکس (Bondex) خبر داده و کایبر ونچرز (Kyber Ventures)، بخش سرمایه‌گذاری کایبر نتورک نیز با پگاسی (Pegacy)، یک بازی سبک ریسنیگ در حوزه NFT، قرارداد همکاری بسته است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *