اخبار ارز دیجیتال

از نظر بوترین، سقوط لونا می تواند اتفاق خوبی برای رمزارزها باشد.

خالق اتریوم، ویتالیک بوترین، در مصاحبه ای با نوآ اسمیث (Noah Smith)، ستون نویس سابق Bloomberg Opinion، می گوید: کاهش قیمت دارایی های رمزارزی مزایایی دارد. چرا که کاهش قیمت ها برای آشکار کردن نقاط ضعف آن ها “خوب” است.

«من فکر می‌ کنم که کاهش قیمت برای آشکار کردن مشکلاتی که از ابتدا وجود داشته‌ اند خوب است. مدل‌ های کسب‌ و کاری که ایراداتی در بنیان آن ها وجود دارد، معمولاً در دوران رونق بازار موفق می‌ شوند، زیرا همه چیز رو به افزایش است و پولی که مردم در اختیار دارند افزایش می‌ یابد، بنابراین می‌ توان به طور موقت با ورود مستمر پول های تازه، اوضاع کسب و کار را تقویت کرد.»

خالق اتریوم می گوید که فروپاشی رمزارز Terra (LUNA)، نمونه ای از سقوط قیمت است که مدل های تجاری ناپایدار را از بقیه جدا کرده و افشا می کند. همانطور که در مورد ترا دیدیم، در هنگام اتفاقات غافلگیر کننده، روش آن ها دیگر کارآمد نیست. قطعا معامله گران با تجربه رمزارزی، اتفاق سال 2017 (1396) درمورد طرح پانزی بیت کانکت را به یاد دارند. البته بنیانگذار طرح پانزی بیت کانکت، در فوریه امسال (بهمن 1400) توسط هیئت منصفه بزرگ در دادگاهی در ایالات متحده متهم شده است.

در توضیح ساده تر می توان گفت: به راحتی می توان دید که چگونه توسعه پروتکل در طول بازارهای صعودی به راحتی حفظ می‌ شود، اما زمانی که قیمت‌ ها سقوط می‌ کنند، تیم‌ هایی که اغلب به تازگی توسعه یافته‌ اند، از نظر مالی دچار آسیب می شوند. به گفته بوترین، نوسانات دارایی های دیجیتال در “آینده نزدیک” به سطحی مشابه دارایی های سنتی کاهش می یابد.

«من قطعاً فکر می‌کنم که در میان‌ مدت، نوسان رمزارزها پایین آمده و فقط به اندازه طلا یا بازار سهام نوسان خواهند داشت.»

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *