اخبار ارزدیجیتال خبر

تحلیل قیمت دوج کوین؛ احتمال سقوط ۳۰ درصدی قیمت

با وجود اینکه قیمت دوج کوین در روزهای اخیر به‌لطف فعالیت‌های ایلان ماسک افزایش یافته است، روی نمودار این ارز دیجیتال یک الگوی نزولی دیده می‌شود که ممکن است در ادامه قیمت را با سقوطی ۳۰ درصدی مواجه کند.

به گزارش کوین تلگراف، رشد کوتاه قیمت دوج کوین در هفته گذشته زمانی آغاز شد که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، اعلام کرد مقداری از سهام توییتر را خریداری کرده است. با اینکه دوج کوین توانست کندل هفتگی خود را با رشدی بیشتر از ۸ درصد ببندد، به نظر می‌رسد که روند صعودی آن رو به اتمام است.

قیمت دوج کوین در ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) به اوج ۰.۱۴۹ دلاری رسید و سه روز بعد، در ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) تا ۰.۱۴۲ دلار کاهش یافت. اصلاح این ارز دیجیتال، هرچقدر هم اندک باشد، پتانسیل این را دارد که یک الگوی بازگشتی نزولی کلاسیک را شکل دهد. گفتنی است که طبق آمارهای موجود این الگو در ۸۵ درصد مواقع درست عمل می‌کند.

قیمت دوج کوین ممکن است به زیر ۰.۱۰ دلار برسد

الگوی سروشانه زمانی ایجاد می‌شود که قیمت یک دارایی سه قله پشت سر هم ایجاد کند. دومین قله ایجادشده «سر» نام می‌گیرد و وسط دو قله دیگر قرار دارد. اولین و سومین قله ایجادشده یا همان «شانه‌های چپ و راست» هم معمولاً‌ ارتفاع یکسانی دارند.

این سه قله بالاتر از یک خط حمایت مشترک به نام «خط گردن» قرار دارند. معمولاً بعد از اینکه قله سوم یا شانه راست ایجاد می‌شود، روند قیمت حمایت خط گردن را می‌شکند و به زیر آن می‌رسد. هدف این الگوی نزولی هم با محاسبه حداکثر ارتفاع آن، یعنی فاصله بین «سر» و «خط گردن»، به دست می‌آید.

به نظر می‌رسد که دوج کوین، حداقل از ۲۴ مارس (۴ فروردین) در حال ایجاد الگوی مشابهی بوده است. حال که این ارز دیجیتال شانه راست را ایجاد کرده است، احتمال این وجود دارد که به سمت خط گردن سقوط کند. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، اگر چنین اتفاقی بیفتد، ممکن است قیمت دوج کوین به‌شدت سقوط کند.

تحلیل قیمت دوج کوین؛ احتمال سقوط ۳۰ درصدی قیمت
نمودار روزانه قیمت دوج کوین به دلار همراه با الگوی سروشانه نزولی.

در نتیجه احتمال اینکه دوج کوین وارد یک روند اصلاحی شود و به سمت خط گردن خود در نزدیکی ۰.۱۳۲ دلار حرکت کند، زیاد است. این محدوده با قیمت فعلی فاصله زیادی ندارد. دقیقاً در این سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط آبی در تصویر) با نمودار آن برخورد می‌کند و حمایت دیگری را برای آن ایجاد می‌نماید.

اگر دوج کوین قاطعانه به زیر این نقطه برخورد برسد و حمایت خود را از دست بدهد، خطر ایجاد الگوی سروشانه افزایش می‌یابد. هدف این الگوی نزولی زیر ۱ دلار قرار می‌گیرد که تقریباً ۳۰ درصد کمتر از قیمت فعلی دوج کوین است.

نکته جالب توجه این است که هدف الگوی سر و شانه نزدیک به خط روند پایین کانال نزولی دوج کوین قرار دارد. این ارز دیجیتال از دسامبر ۲۰۲۱ (اسفند ۱۴۰۰) در کانال مذکور (خطوط سیاه‌رنگ در تصویر) در حرکت بوده است.

تأثیر ایلان ماسک

ایلان ماسک همچنان عامل مؤ‌ثری بر روند‌های موقت دوج کوین محسوب می‌شود. وقتی که او ۹.۲ درصد از سهام توییتر را در ۴ آوریل (۱۵ فروردین) خرید، قیمت دوج کوین در عرض تنها یک رو ۲۰ درصد رشد کرد و تقریباً به بالاترین سطح سه‌ماهه خود، یعنی ۰.۱۷۴ دلار رسید.

سپس، وقتی معامله‌گران سود‌های موقت خود را برداشت کردند و دوج کوین روند اصلاحی خود را آغاز کرد، مشخص شد که ماسک قصد دارد توییتر را به‌طور کامل و با پرداخت ۴۳ میلیارد دلار خریداری کند. همین مسئله باعث شد که قیمت این ارز دیجیتال دوباره افزایش یابد.

طرفداران دوج کوین باور دارند که تأثیرات ماسک و نفوذ روبه‌رشد او در توییتر می‌تواند میزان پذیرش و نیز قیمت دوج کوین را افزایش دهد. بعد از اینکه ولادیمیر تنف (Vladimir Tenev)، مدیرعامل پلتفرم معاملاتی رابین‌هود (Robinhood)، در هفته گذشته ادعا کرد دوج کوین می‌تواند به «ارز اینترنت» تبدیل شود، این افراد بیشتر امیدوار شدند.

البته ایلان ماسک هم به‌نوعی از این ایده‌ حمایت و به هیئت‌مدیره توییتر پیشنهاد کرده است که از دوج کوین برای پرداخت‌های مربوط به سرویس اشتراک ماهانه توییتر استفاده کنند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *