اخبار ارزدیجیتال خبر

بازگشت بیت کوین از کف قیمتی ۶ هفته‌ای؛ حرکت بعدی چیست؟

با جهش بیت کوین از کف قیمتی ۶ هفته‌ای خود، بسیاری از معامله‌گران انتظار دارند روند صعودی از سطوح فعلی شروع شود. با این حال، برخی از تحلیلگران و اقتصاددانان مطرح بازار نظرات متفاوتی دارند و درباره افزایش ترس میان سرمایه‌گذاران و سقوط بیشتر بیت کوین هشدار می‌دهند.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین در ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) پس از سقوط به پایین‌ترین سطح خود از اواسط مارس (اواخر اسفند) دوباره به بالای ناحیه ۳۹٬۰۰۰ دلاری بازگشت.

بازگشت بیت کوین از کف قیمتی ۶ هفته‌ای؛ حرکت بعدی چیست؟
نمودار قیمت بیت کوین در نمای ۱ ساعته.

در زمان نگارش این مطلب، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۵ درصد کاهش قیمت داشته است و اکنون در نزدیکی ۳۹٬۱۰۰ دلار در حال نوسان است.

بیت کوین به‌دنبال شروع معاملات در بازار بورس آمریکا در ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت)، با مشکلات جدیدی روبه‌رو شد و بار دیگر روند سقوط بازار سهام را دنبال کرد و حتی دو بار با سطح ۳۷٬۷۰۰ دلار برخورد داشت.

علی‌رغم اینکه تحلیلگران ناحیه نزدیک به ۳۷٬۷۰۰ را از قبل به‌عنوان فرصتی برای افزایش فشار خرید (حمایت) در نظر گرفته‌ بودند، برخی هنوز نپذیرفته بودند که در این سطح فشار فروش به پایان رسیده است.

کالئو (Kaleo)، معامله‌گر و تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال در توییتر، گفته است رشد فعلی زیاد دوام نخواهد آورد و مشکل اصلی زمانی شروع می‌شود که حرکت صعودی بیت کوین تضعیف شود.

او در توییتر گفته است:

فشار فروشی که بعد از اتمام جهش فعلی شکل می‌گیرد، وحشتناک خواهد بود.

مایکل ون دپوپ (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر وب‌سایت کوین تلگراف، گفته است:

در حال حاضر عملکرد قیمتی بیت کوین نشانی از یک روند صعودی ندارد. تشخیص روند صعودی دشوار است؛ زیرا بیت کوین پس از هر جهش با روندی نزولی روبه‌رو شده است.

دلار آمریکا طی هفته گذشته هیچ نشانه‌ای مبنی بر پایان روند صعودی از خود نشان نداد که باعث شد بر فشار فروش بازار ارزهای دیجیتال افزوده شود. شاخص دلار (DXY) که ارزش دلار ایالات متحده را با دیگر ارزهای مطرح جهان مقایسه می‌کند، اکنون به نزدیکی اوج ثبت‌شده در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین در مقابل شاخص ارز دلار در نمای هفتگی.
نمودار مقایسه قیمت بیت کوین و شاخص دلار در نمای هفتگی.

لین آلدن (Lyn Alden)، اقتصاددان و بنیان‌گذار یک شرکت سرمایه‌گذاری، در توییتر خود درباره این موضوع گفته است:

شاخص دلار آمریکا به‌دلیل تصمیم‌های دور از انتظار سیاست‌گذاران، بیشتر از تصورات من رشد کرده است. بنابراین، باید از آن دسته از مشکلات بازار که هنگام وقوع این اتفاق رخ می‌دهند، آگاه باشیم. این اتفاق خوبی نیست؛ یعنی آمریکا با افزایش نرخ بهره بانکی باعث خرید افزایش فشار خرید در بازار سهام نمی‌شود، بلکه همه دارایی‌ها آسیب خواهند دید.

معامله‌گران سهام و ارزهای دیجیتال خطر را احساس کرده‌اند

نگرانی معامله‌گران بازارهای مالی سنتی و ارزهای دیجیتال، به‌طور یکسان، از منفی‌شدن احساسات آنها به‌خوبی قابل‌مشاهده است.

شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین سطح خود از ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین)، یعنی حدود ۲۱ از ۱۰۰ رسیده که نشان‌دهنده ترس شدید میان سرمایه‌گذاران است.

شاخص ترس و طمع در ارزهای دیجیتال.
شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال.

شاخص ترس و طمع بازار سهام نیز که تا همین اواخر با عقب‌افتادن از ارزهای دیجیتال در منطقه «خنثی» باقی مانده بود، روز ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) با رسیدن به عدد ۲۷ از ۱۰۰ ترس شدید را در میان معامله‌گران نشان می‌دهد.

شاخص ترس و طمع بازار سهام.
شاخص ترس و طمع بازار سهام.
اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *