اخبار ارزدیجیتال خبر

انجمن بلاک چین: کاربران ایرانی مراقب شناسایی دارایی‌های خود باشند.

انجمن بلاک چین ایران به‌تازگی با انتشار بیانیه‌ای هشدار داده‌ است که اخیراً مواردی از شناسایی و برچسب‌گذاری دارایی کاربران ایرانی در پلتفرم‌های خارجی ارز دیجیتال دیده شده است. کارشناسان این انجمن به معامله‌گران ایرانی توصیه کرده‌اند تا نکات امنیتی را برای پیشگیری از گسترش این برچسب‌گذاری‌ها، رعایت کنند.

به گزارش ارزدیجیتال، انجمن بلاک چین ایران ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای، در رابطه با شناسایی و برچسب‌زنی دارایی کاربران ایرانی در پلتفرم‌های خارجی ارز دیجیتال هشدار داد.

در ادامه متن کامل بیانه انجمن بلاک چین را می‌خوانیم.

بیانیه انجمن بلاک چین در رابطه با ریسک شناسایی دارایی کاربران ایرانی

انجمن بارها در زمینه شناسایی و برچسب‌زنی دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر بستر فناوری زنجیره بلوک و پیامدهای آن هشدار داده است.

همان طور که مستحضر هستید، فناوری بلاکچین ماهیتی شفاف و قابل‌رصد دارد و اگر یک دارایی دیجیتال به هویت یا محل جغرافیایی مشخصی قابل انتساب باشد (مثلاً از طریق آی‌پی یا بر اساس آدرس‌هایی که با کیف پول مرتبط با آن دارایی دیجیتال، تراکنش داشته‌اند) می‌توان رد آن را در تراکنش‌های بعدی
نیز از نظر فنی و حتی از نظر حقوقی دنبال نمود.

شرکت‌ها‌یی مانند سایفرتریس، کریستال، چینالیسیس و الیپتیک، در حال حاضر مشغول ارائه سرویس‌های متنوع شناسایی و برچسب‌زنی دارایی‌های دیجیتال هستند. پس از این شناسایی، اگر دارایی دیجیتال کاملاً غیرمتمرکز باشد (مانند بیت کوین) پذیرندگان متمرکز (مثلاً پلتفرم‌های متمرکز تبادل ارزهای دیجیتال) می‌توانند پس از دریافت دارایی، آن را بلاک کنند یا از پذیرش آن به‌عنوان ارزش امتناع نمایند و اگر این دارایی دیجیتال امکان فریزشدن در کیف پول را داشته باشد (مانند تتر)، نهاد ناشر آن توکن می‌تواند آن را در کیف پول خودِ مالک فریز نماید.

اخیرا مواردی از برچسب‌زنی روی دارایی‌های کاربران، حتی در پلتفرم‌های تبادل غیرمتمرکز مانند «1inch» نیز مشاهده شده است که با گزارش برچسب دارایی کاربران کشورهای تحت‌تحریم، منجر به اعمال بلاک‌کردن دارایی در سکوهای پذیرنده‌ای مانند بایننس شده است.

رعایت نکات امنیتی توسط کسب‌وکارهای ایرانی بسیار حائز اهمیت است و بخشی از مسئولیت آنها برای امن‌نگه‌داشتن دارایی کاربران محسوب می‌شود. با این حال، کاربران نیز باید نکات ساده‌ای مثل عدم استفاده از اسکنرهای خارجی (اکسپلورر یا موتور جستجوی بلاکچین) و یا فعالیت در صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال با آی‌پی (IP) ایرانی و یا انتقال دارایی به‌صورت مستقیم بین پلتفرم‌هایی که احتمال شناسایی و اعمال تحریم دارند را نیز فراگرفته و رعایت نمایند تا به این ترتیب، ریسک شناسایی و برچسب‌گذاری دارایی‌های خود را کاهش دهند.

انجمن بلاک چین: کاربران ایرانی مراقب شناسایی دارایی‌های خود باشند
تصویر بیانیه انجمن بلاک چین ایران در رابطه با ریسک شناسایی دارایی کاربران ایرانی 
اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *