اخبار بورس ایران و جهان

بورس بهترین راه برای هدایت نقدینگی در کشور است.

آخرین بروزرسانی:11 مرداد 1399

سخنگوی دولت بورس را بهترین راه برای هدایت نقدینگی در کشور عنوان کرد و گفت: دولت از تداوم شادابی و نشاط بورس غفلت نخواهد کرد.

«علی ربیعی» بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با رسانه‌ ها در ساختمان ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت:  عرضه سهام بحثی بود که امروز مطرح شد، و  شادابی بورس در هر جلسه دولت مورد بحث قرار می گیرد و تداوم شادابی و نشاط در بورس موضوعی است که دولت از آن غفلت نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای هدایت نقدینگی بورس است،اظهارداشت: این هم نوعی سودآوری برای افرادی است که در بورس مشارکت می‌ کنند و هم یک نگاه ملی است که کمک می‌ کند ما از محل عرضه سهام منابعی که از نقدیندگی مردم جمع آوری می‌ شود، این منابع مجدد در چرخه سرمایه گذاری‌ های جدید قرار بگیرد و بتواند در سال جهش تولید به جهش تولید کمک کند و هم اشتغال به جود بیاورد، یعنی رفتن پول به سمت مسکن به سمت سکه و ارز بجز آثار منفی و نابودی که برای اقتصاد کشور می‌ گذارد چیز دیگری به ارمغان نمی آورد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه رفتن پول به بازار سرمایه به رشد کشور کمک می‌کند، گفت: وزیر امور اقتصاد و دارایی گزارشی از صندوق‌ هایی اعلام کرد که قرار است واگذار شوند. یکی از این بنگاه‌ ها ایمیدرو است و چند بنگاه بزرگ، بیمه و بانک در این فهرست هستند. صندوق‌ ها و نهادهای عمومی دیگر مثل تامین اجتماعی هم در راه هستند.

ربیعی اضافه کرد: افراد می توانند سهام این صندوق‌ ها را با ۲۰ درصد تخفیف خریداری کنند، و این هم کمک خواهد کرد که سرمایه گذاری‌ های جدید ادامه داشته باشد. همان طور که دقت می‌کردم همه جای دنیا بورس آسیب دیده وقتی در ایران با نشاط است نقدهای بعضا هم غیر منصفانه‌ای صورت می‌ گیرد، به خصوص شبکه‌ های خارجی خیلی به دنبال ایجاد واهمه برای حضور مردم در بورس هستند.

سخنگوی دولت ادامه داد: اخبار و گزارش‌ های شبکه‌های خارجی را در این زمینه دنبال می‌ کردم، خیلی به دنبال ایجاد واهمه برای حضور مردم در بورس و صندوق‌ ها بودند. به اعتقاد من، این یک امر ملی است و مردم هم می‌ توانند سرمایه‌ گذاری سودآور خودشان را داشته باشند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (1 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *