اخبار بورس ایران و جهان

شرکت های جدید در راه بورس

آخرین بروزرسانی:11 مرداد 1399

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: نزدیک به ۱۰ شرکت جدید ستاد در صف ورود به بورس هستند.

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، اظهار داشت: نزدیک به ۱۰ شرکت از شرکت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در صف ورود به بورس هستند و تاکنون نیز عمده شرکت‌های این ستاد وارد بورس شده‌اند و مابقی هم در حال آماده‌سازی برای حضور در بورس هستند. وی ادامه داد: تمامی کارهای مطالعاتی و تدارکاتی ورود شرکت‌ها به بورس انجام شده است و این ظرفیت در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) وجود دارد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در پاسخ به پرسشی مبنی بر تولید داروی ضدکرونا نیز اظهار داشت: در مراحل تحقیقات تولید دارو و واکسن کرونا چیزی از دیگر کشورها عقب نیستیم، بلکه در بعضی از موارد هم جلوتر هستیم و به زودی در این خصوص اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت می‌گیرد.

روز گذشته نیز رئیس بنیاد مستضعفان کلیات برنامه بنیاد برای حضور در بازار سرمایه و استفاده از ظرفیت های قانونی به منظور حضور موثر این بنیاد در بازار سرمایه را تشریح کرد.سید پرویز فتاح با اشاره به کلیات برنامه بنیاد مستضعفان برای حضور در بازار سرمایه و استفاده از ظرفیت‌های قانونی در بازار سرمایه اظهار کرد: ارتقای نقدشوندگی سهام شرکت‌های گروه بنیاد، تسریع در پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارتقای شفافیت گزارش دهی، هدایت منابع بازار سرمایه به منظور تحقق جهش تولید، بهبود کیفیت صورت های مالی شرکت ها با استفاده از ظرفیت هایی نظیر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و تکمیل زنجیره ارزش در بنیاد از رئوس برنامه های بنیاد مستضعفان برای حضور در بازار سرمایه است. وی ادامه داد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و مردمی شدن اقتصاد، بنیاد مستضعفان اراده جدی دارد تا شرکت های گروه بنیاد، حضور حداکثری در بازار سرمایه داشته باشند. به همین منظور برای هر شرکت یک برنامه برای پذیرش در بازار سرمایه تهیه شده که اجرایی شدن این برنامه توسط هلدینگها و بنیاد به طور مستمر در حال انجام است.

رئیس بنیاد مستضعفان تأکید کرد: شفافیت همواره مورد تاکید ما بوده و هست و شرکت ها موظف هستند از هرگونه تاخیر در اطلاع رسانی و هرگونه مصادیق عدم شفافیت که منجر به توقف طولانی مدت نمادها در بازار سرمایه شود اجتناب کنند.

فتاح اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲ شرکت بنیاد مستضعفان در بورس فعال هستند که دو شرکت جنرال مکانیک و دوده صنعتی فام، در سال ۹۸ عرضه شد و هم اکنون ۱۶ شرکت دیگر هم در حال پذیرش برای عرضه سهامشان در بورس هستند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *