اخبار بورس خبر

تعطیلی بورس موجب افزایش موقت عرضه می‌شود.

آخرین بروزرسانی:27 مرداد 1400

رضاپور گفت: اگر خبر منفی و یا افت با اهمیت نرخ ارز و قیمت های جهانی را شاهد نباشیم، عرضه‌ها با تقاضای فعلی بازار جذب خواهند شد و احتمالا در روزهای آینده نیز نمادهایی که روند اصلاحی به خود گرفته اند به مرور با افزایش تقاضا در درصدهای منفی مجدد بر وضعیت متعادل و افزایشی بر خواهد گشت.

تعطیلی بورس موجب افزایش موقت عرضه می‌شود

احسان رضا پور ، کارشناس بازار سرمایه در تشریح وضعیت فعلی و پیش بینی روزهای آتی بورس به «افکارنیوز» اظهارداشت: متوسط ارزش معاملات خرد بازار در محدوده های بالای ۶ هزار تومان در حال سپری شدن است و در معاملات روز شنبه ۲۳ مرداد ماه با رشد مناسبی به ۹.۵ هزار میلیارد تومان رسیده که ارزش بسیار خوبی است.

وی افزود: شاخص هم در محدوده بالاتر از ۱.۴ میلیون واحدی در حال تثبیت شدن است و نگرانی برای ریزش پرشتاب آن با اخبار و شرایط حاکم به چشم نمی خورد. این موضوع تقویت تقاضا در نمادهای صنایعی که با وضعیت بنیادی نسبتاً مناسبی برخوردار هستند و در روند افزایشی قبلی بازار سهمی از بازدهی ایجاد شده نداشتند، در پی داشت اما تعطیلات ممکن هست موجب افزایش موقت عرضه ها در بازار شود.

رضاپور تصریح کرد: اگر خبر منفی و یا افت با اهمیت نرخ ارز و قیمت های جهانی را شاهد نباشیم، عرضه ها با تقاضای فعلی بازار جذب خواهند شد و احتمالا در روزهای آینده نیز نمادهایی که روند اصلاحی به خود گرفته اند به مرور با افزایش تقاضا در درصدهای منفی مجدد بر وضعیت متعادل و افزایشی بر خواهد گشت.

*سرمایه گذاران دیدگاه کوتاه مدت داشته باشند

این کارشناس بازار سرمایه همچنین خاطرنشان کرد: با اخبار فعلی، دلار نیمایی بالای ۲۲ هزارتومانی و ثبات نرخهای جهانی در متوسط ماه های اخیر بازار در شاخص های زیر ۱.۶ میلیون واحدی به خریداران سهام بنیادی ریسک بالایی تحمیل نمی کند.

تعطیلی بورس موجب افزایش موقت عرضه می‌شود

او درپایان این گفت‌وگو متذکر شد:  با توجه به حاکمیت فضای منطقی تر در معاملات بازار و حرت نمادها، گزارش عملکرد و فعالیت مرداد ماه شرکت ها ممکن است انگیزه و توجه سرمایه گذاران را به صنایع و شرکتهای مختلف تضعیف یا تقویت نماید لذا ضروی است مورد توجه سرمایه گذاران به خصوص افراد با دیدگاه کوتاه مدت تر قرار گیرد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *