اخبار بورس ایران و جهان

گام بلند شستا برای تحقق جهش تولید و قطع وابستگی به خارج

گام بلند شستا برای تحقق جهش تولید و قطع وابستگی به خارج

تهران- ایرنا- ده‌ها طرح و محصول جدید امروز (شنبه) توسط شرکت‌ سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی رونمایی شد که با راه‌اندازی آنها، گام بلندی برای جهش تولید و قطع وابستگی به خارج برداشته شد که البته مدیرعامل شستا با تاکید بر اینکه این پایان راه نیست، قول داد: هر ۴۵ روز برنامه‌های جدید افتتاح را تکرار کنیم.

به گزارش ایرنا، شرکت‌ سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) عصر امروز (شنبه) از ۲۰۰ محصول جدید در بخش های مختلف رونمایی کرد که تولید آن‌ها ده‌ها میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

۴۶ محصول از این تولیدات و طرح ها، برای اولین بار در کشور رونمایی شدند. همچنین ۱۶ پروژه توسعه‌ای نیز به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان نیز به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

شریعتمداری: افتتاح این پروژه‌ها شعار جهش تولید را پوشش می‌دهد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه رونمایی از محصولات جدید و افتتاح پروژه شستا در این مراسم گفت: امروز از ۱۶۸ محصول جدید شستا رونمایی می‌شود که ۴۰ محصول در طول سال ۹۹ تولید شده برای اولین بار است که تولید شده است و بقیه نیز برای اولین بار است که در شستا تولید می‌شود.

«محمد شریعتمداری» افزود: این محصولات ۱۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشت و شامل داروهای دامی، مواد اولیه و مکمل های دارویی است و به تنوع محصولات دارویی کمک می‌کند.

وزیر تعاون گفت: افتتاح این پروژه‌ها شعار جهش تولید را پوشش می‌دهد و کمک می‌کند تا بیماران هزینه کمتری را متقبل شوند.

وی درباره حذف دفترچه تامین اجتماعی گفت: زیر ساخت های لازم برای حذف دفترچه تامین اجتماعی فراهم شده و در دهه اول اسفندماه حذف می‌شود تا تمام بیمه شدگان تامین اجتماعی و طرف‌های قرارداد بدون دفترچه مراجعه کنند و از خدمات بهره مند شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: استفاده از جوانان در عرصه مدیریت‌های مختلف، اکسیر شفابخش کشور است. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری جمع کثیری از جوانان اثربخش در عرصه های مدیریتی در دولت دوازدهم استفاده کردیم.

تکرار برنامه‌های افتتاح در هر ۴۵ روز

مدیرعامل شستا نیز در آیین رونمایی از محصولات جدید و افتتاح پروژه شستا گفت: سال کاری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در خرداد ماه به پایان می رسد که پیش‌بینی شده در سال آینده به سود ۳۲ هزار میلیارد تومان دست پیدا کنیم.

«محمد رضوانی فر» با بیان اینکه بر اساس وعده ای که دادیم هر ۴۵ روز برنامه های افتتاح را تکرار می کنیم، افزود: امروز فقط نیمی از طرح ها و محصولات جدید ارائه شدند و در سال جدید این روند را ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۳۳ پروژه به ارزش یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، اما به دلیل پراکندگی و شیوع ویروس کرونا بدون برگزاری مراسمی به چرخه اقتصادی اضافه شدند.

رضوانی‌فر با بیان اینکه ۸۰ پروژه به ارزش یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طی ماه های آینده افتتاح خواهد شد، تاکید کرد: ۲۵۶ پروژه به ارزش ۴۰ هزار میلیارد نیز در حال انجام است.

به گفته وی، با حفظ اصول سرمایه گذاری از این پس تمرکز را بر مناطق کم برخوردار و سابقه حضور کمتری در آنها داشتیم معطوف کرده ایم.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه سود خالص این شرکت در پایان خردادماه سال ۹۸ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، خاطرنشان کرد: در سال جاری این رقم به ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید و پیش بینی شده تا در خردادماه ۱۴۰۰ به ۳۲ هزار میلیارد تومان سود دست پیدا کنیم.

رضوانی فر با بیان اینکه ۴۰ شرکت زیان‌ده را به کمتر از  ۶ شرکت تعدیل کرده ایم، گفت: در حال حاضر ۱۶۰ شرکت سود ده هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه شرکت های زیر مجموعه داشتیم.

تولیدات جدید شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک از شرکت‌های تابعه شستا از کیسه هوا (ایربگ) که برای اولین بار در منطقه خاورمیانه تولید می‌شود، رونمایی کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک روز شنبه درباره فعالیت این شرکت به ایرنا گفت: این شرکت کامل‌ترین ماشین‌آلات برای تولید نخ تایرهای صنعتی در کشور را دارد در حال حاضر تمام نیاز داخل را تامین و بیش از ۹۰ درصد سهم تولید نخ تایر در کشور را برعهده دارد.

«حسین صنعان بنیسی» تاکید کرد: طرح‌های مهمی را در کشور بهره‌برداری کردیم که کشور را از واردات محصول استراتژیک بی نیاز کنیم.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه پارچه ایربگ (کیسه هوا) ۱۰۰ درصد وارداتی است تحقیقاتی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که ظرفیت تولید در کشور وجود دارد اما تحریم‌های ظالمانه موجب شد که هیچ کشوری حاضر به انتقال تکنولوژی نشود.

صنعان بنیسی گفت: با تدابیر اندیشیده شده ظرف ۹ ماه تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز برای تولید این پارچه‌ها جمع‌آوری کردیم و طبق پیش‌بینی‌ها در ماه های آینده این پروژه که پیش‌بینی می‌شد سه سال زمان نیاز دارد، افتتاح می‌شود.

وی درباره تولید گرانول پلی آمید نیز گفت: پلی آمید ۶۶ در برابر حرارت مقاوم است و در صنعت تولید نخ تایر کاربرد دارد و این محصول تنها در هفت کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک گفت: سال گذشته با تکنولوژی داخلی و کمترین هزینه تولید پلیمرهای مهندسی ۶۶ که ماده اولیه تولید نخ تایر است را تولید کردیم و با این اقدام و نه تنها در بحث تولید نخ بی نیاز شدیم بلکه پلیمرهای مهندسی که ماده اولیه صنعت قطعه سازی است را نیز از واردات این مواد بی نیاز کردیم.

وی درباره رونمایی از تولید پارچه استخوان‌بندی تسمه نقاله نیز گفت: یکی از پروژه‌های استراتژیک شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک، تولید پارچه استخوان‌بندی برای تولید تسمه نقاله در کشور است.

صنعان بنیسی گفت: ۱۰۰ درصد پارچه مورد استفاده در تسمه وارداتی بود و با سرمایه‌گذاری انجام شده و تلاش مهندسان داخلی تکنولوژی بومی آن راه‌اندازی و تاییدیه آن توسط تسمه سازان اخذ شده و هم اکنون در تولید انبوه است.

افتتاح جایگاه سوخت

شرکت پرسی ایران گاز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ تاپیکو (متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی)، مجتمع تجاری خدماتی جایگاه عرضه سوخت پرسیران در شهر اهواز را افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز گفت: مجتمع تجاری خدماتی جایگاه عرضه سوخت پرسیران شهر اهواز با هدف برندسازی و صرفه‌جویی مصرف سوخت با ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

«محمدرضا حدادی» افزود: شرکت پرسی ایران گاز مهمترین توزیع کننده گاز مایع کشور است و ۶۰ سال سابقه خدمت توزیع گاز مایع به خانواده‌هایی که دسترسی به انشعاب گاز ندارند را دارد.

وی ادامه داد: شرکت پرسی ایران گاز ساخت جایگاه عرضه سوخت و حتی عرضه سوخت خودرو از طریق مجاری مستقیم شرکت را در دستور کار قرار داد و ساخت اولین جایگاه خدماتی عرضه سوخت خود را در شهر اهواز اجرا کرد.

حدادی درباره این پروژه توضیح داد: مساحت مجتمع تجاری-خدماتی جایگاه عرضه سوخت پرسیران در شهر اهواز ۶ هزار و ۱۸۱ مترمربع  است که ۲ هزار و ۷۸۶ مترمربع آن مساحت جایگاه سوخت‌گیری و سه هزار و ۴۱۵ مترمربع مساحت تجاری با ۱۱ باب مغازه است.

وی ادامه داد: ظرفیت ذخیره‌سازی بنزین در این جایگاه ۱۸۰ هزار لیتر است که شامل ۱۳۵ هزار لیتر بنزین معمولی و مابقی بنزین سوپر است و ۲۰ نازل برای توزیع بنزین معمولی و ۶ نازل برای بنزین سوپر طراحی و آماده بهره‌برداری است.

بهره‌برداری از شرکت توزیع و پخش دارو

یک واحد توزیع و پخش دارو وابسته به سازمان تامین اجتماعی نیز امروز در قزوین به بهره برداری رسید.

برای تملک، تجهیز و راه اندازی این مرکز در قزوین که کار تامین و توزیع دارو در استان های قزوین و زنجان را برعهده دارد، ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده است. با بهره برداری از این واحد برای ۳۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.

تامین داروی مورد نیاز بیمارستان های دولتی از جمله فعالیت های این واحد علاوه بر تامین دارو برای بیمارستان ها، مراکز درمانگاهی و داروخانه ها به شمار می رود.

این واحد قادر به ذخیره سازی و توزیع پنج هزار قلم انواع دارو از جمله داروهای مورد نیاز بیماران خاص و بیماران صعب العلاج است.

مدیرعامل شرکت شستا (سرمایه گذاری تامین اجتماعی) در این مراسم گفت: سامانه فروشگاه اینترنتی توزیع دارو با هدف دسترسی بهتر بیماران به داروهای مورد نیاز راه اندازی شده است.

محمد رضوانی فر یادآور شد: این سامانه اولین و تنها فروشگاه اینترنتی صنعت پخش دارویی کشور است.

رونمایی از سامانه «سیمان‌یاب» برای ساماندهی بازار سیمان

از دیگر طرح هایی که امروز به بهره برداری رسید، سامانه سیمان‌یاب برای فروش داخلی سیمان و دسترسی سریع و صحیح به اطلاعات فروش بود.

سامانه سیمان یاب به آدرس www.cementonline.ir از شرکت‌های تابعه سیمان تامین (سیتا) در دسترس قرار گر فت.

مدیرعامل شرکت سیمان تامین (سیتا) با اشاره به مشکل توزیع و فروش سیمان به صورت سنتی در کشور، گفت: هلدینگ سیمان تامین به عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ سیمانی کشور که ظرفیت ۳۰ درصد تولید و فروش کشور را دارد، نیازمند ایجاد بستر جدید برای تولید و فروش سیمان بود

«رضا جمارانیان» افزود: با تاکید وزیر تعاون و مدیرعامل شستا مبنی بر ایجاد سامانه‌های شفافیت در زیرمجموعه‌های شستا، ‌مجموعه هلدینگ سیمان تامین فعالیت خود را برای ایجاد بستر مناسب نرم‌افزاری برای انجام این کار تدارک دید و از دی ماه سال جاری فروش آزمایشی توسط ۱۷ شرکت زیرمجموعه در سراسر کشور شروع شد و پس از انجام موفقیت آمیز از بهمن ماه، ۱۰۰درصد فروش ۱۷ شرکت زیرمجموعه کاملا در سامانه انجام می‌شود.

وی درباره مزایای این سامانه گفت: از مزایای عمده سیمان یاب می‌توان به تبدیل تجارت سنتی به الکترونیک، گسترش شبکه مویرگی، شفافیت فسادزدایی در حوزه فروش، ازبین بردن رانت در فروش سیمان و ایجاد نرخ یکسان برای خریداران و هماهنگی شرکت‌های تابعه، حذف رقابت‌های درون گروهی، جلوگیری از پولشویی و فرار مالیاتی اشاره کرد.

جمارانیان افزود: با توجه به قیمتی که دولت برای محصول سیمان تعیین کرده است، پاکت ۵۰ کیلویی سیمان، ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان توسط تولیدکننده به عاملان فروش فروخته می‌شود، عاملان پس از پرداخت هزینه حمل پاکت‌های سیمان را به قیمت‌های بالای ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان عرضه می‌کند و این تفاوت به نفع مصرف کننده و تولیدکننده نیست.

وی گفت: سامانه سیمان یاب این فرصت را می‌دهد که تولیدکننده محصولات خود را از طریق این سامانه بفروشند درخواست ما این است که وزارت صنعت شرایطی را فراهم کند تا سیمان از طریق این سامانه به مصرف کننده نهایی نیز فروخته شود، بنابراین از واسطه بازی و دلال بازی جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین افزود: سود تلفیقی مجموعه سیتا از ۴۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ به مبلغ ۳۷۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسید که ۳۲۵۰ میلیارد تومان رشد داشت.

وی افزود: با وجود مشکلاتی همچون قطع برق و گاز و افزایش هزینه حمل و افزایش قیمت تمام شده تولید سیمان تنها ۲۰ درصد افزایش قیمت سیمان توسط دولت تعیین شد اما با این وجود سود خالص تلفیقی شرکت در سال جاری ۳۷۰۰ میلیارد تومان بود.

رونمایی از ۱۶۸ محصول دارویی جدید

شرکت سرمایه‌گذاری تامین (تیپکو) از شرکت‌های تابعه شستا از ۱۶۸ محصول دارویی جدید رونمایی کرد که ۴۰ دارو برای اولین بار در کشور تولید می‌شود.

شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (TPICO) بزرگترین هلدینگ فعال در صنعت داروی کشور است که از سال ١٣٨٢ در تمامی حوزه های زنجیره تامین دارو فعالیت داشته و بزرگترین مجموعه صادرکننده محصولات دارویی ایران است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپکو) در خصوص فعالیت این شرکت به ایرنا گفت: ۲۵ شرکت زیرمجموعه داریم که در حوزه‌های مختلف صنعت دارو فعالیت می‌کنند.

«پویا فرهت» افزود: سال گذشته ۱۳۰ محصول به سبد محصولات کشور اضافه شد که ۳۰ محصول برای اولین بار در کشور تولید می‌شود و در سال اول ۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور ایجاد کردیم.

وی اظهارداشت: از ابتدای سال تا کنون ۱۶۸ محصول تولید کردیم که ۴۰ محصول برای اولین بار است که در کشور تولید می‌شود. در این ۴۰ محصول، ۲۱ محصول نهایی و ۱۹ محصول برای اولین بار تولید مواد اولیه داشته است.

مدیرعامل شرکت تیپکو افزود: محصولات تولیدی داروهای انسانی، دامی و مکمل‌های غذایی هستند و تعدادی از این محصولات داروهای کرونا است و توانستیم مواد اولیه این داروها که در پروتکل درمانی قرار دارد را تولید کنیم.

ارتقای سرعت اینترنت رایتل

شرکت خدماتی ارتباطی رایتل امروز (شنبه) از پروژه LTE۲۱۰۰ رونمایی کرد که با راه‌اندازی آن، سرعت اینترنت در یک هزار سایت در استان تهران از سرویس اینترنت ۴ به ۴.۵ ارتقا می‌یابد.

مدیرعامل شرکت خدماتی رایتل افزود: بزرگترین دستاورد پروژه این است که در شهر تهران که از لحاظ طراحی شبکه رادیویی موبایل، پیچیده‌ترین جغرافیا را دارد و به دلیل فشردگی جمعیتی، اپراتورهای تلفن همراه در ساعت اوج مصرف با مشکل سرعت اینترنت مواجه هستند، این مشکل را برطرف کرده است.

«یاسر رضاخواه» گفت: متوسط سرعت اینترنت در طول شبانه روز ۱۶ مگابیت بر ثانیه است و ما سه برابر این میزان به مشترکین خدمات ارائه می‌کنیم که این امر موجب رضایت دانش‌آموزان در ساعت اوج استفاده سرویس مدارس آنلاین است.

وی با اشاره به اینکه دو اپراتور رقیب رایتل فشار بیشتر و افت کیفیت در این مدت داشتند، تاکید کرد: با ارتقا هزار سایت به ۴.۵ G سرعت دانلود ۱۱۳ درصد، آپلود ۱۰۰ درصد و ترافیک ۱۰۶ درصد افزایش یافته است.

رضاخواه افزود: سال گذشته برای نخستین بار ۱۰۰ میلیارد سوددهی داشتیم که با توجه به شرایط فعلی برای امسال ۳۰۰ میلیارد برآورد سود شده است که به تحقق آن نزدیک هستیم.

۱۴ هزار میلیارد تومان سود تاپیکو در یک سال

رییس هیات مدیره تاپیکو امروز در این مراسم گفت: از فروش ۳۰ هزار میلیارد تومان محصولات و خدمات ۱۴ هزار میلیارد تومان سود خالص در سال جاری به دست آمده است.

«حسین ابویی» در آیین رونمایی از محصولات جدید و افتتاح پروژه شستا، تصریح کرد: بر اساس عملکرد اثبات شده کدال امسال ۱۴ هزار میلیارد تومان سود خالص ناشی از ۳۰ هزار میلیارد تومان فروش محصولات و خدمات را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: این ارقام نسبت به سال گذشته در سود ۱۲۵ درصد و فروش ۱۶۳ درصد رشد را نشان می دهد.

رئیس هیات مدیره تاپیکو افزود: در راستای انجام تعهدات دولت و مدیریت بازار ارز، تا نیمه بهمن ماه ۱۶۱ میلیون دلار تعهد ارزی داشتیم که بیش از این رقم و تا حدود ۱۸۰ میلیون دلار در سامانه نیما عرضه شد.

راه‌اندازی واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان

همچنین در مراسم امروز، واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان پس از ۱۸ ماه با انجام تعمیرات ناشی از آتش سوزی به صورت ویدیو کنفرانس با حضور محمد شریعتمداری وزیر کار و رفاه اجتماعی به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

معاون تولید مجتمع پتروشیمی آبادان در این آیین گفت: واحد ۶۰۰ این مجتمع تیر سال ۹۷ در آتش سوخت و با ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار، بازسازی و وارد مدار تولید شد.

کورش خیرآبادی افزود: عملیات تعمیر و بازسازی این واحد در ۱۸ ماه گذشته حدود یک میلیون نفر ساعت مداوم بدون هرگونه حادثه انجام شد.

واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان که در کوی مطهری (بریم) این شهر واقع شده کار تولید پی وی سی را انجام می دهد.

آتش سوزی در واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان در تیر سال ۹۷ باعث کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن ۱۸ نفر دیگر شد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *