اخبار بورس خبر

مسیر بورس عوض می‌شود؟

بورس در اولین روزهای سال ۱۴۰۱ روند صعودی به خود گرفته بود و در چند روز به اندازه تمام سال گذشته رشد کرد. امروز نیز شاخص نزولی شد و به گفته کارشناسان پس از این رشد، بازار به استراحت نیاز دارد و احتمالا شاخص این هفته کمی اصلاحی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در اولین روز کاری هفته روند نزولی به خود گرفت.

تا ساعت ۱۱ شاخص کل بورس با کاهش ۹ هزار و ۶۸۷ واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحدی رسید. شاخص‌ هم‌وزن نیز با افزایش کاهش ۰.۱درصدی مواجه شد.

فملی، فولاد، شتران، خودرو، وبملت، شپنا و وتجارت نمادهایی بودند که تاثیر منفی روی شاخص گذاشتند. همچنین ارزش معاملات خرد بورس به حدود دو هزار و ۱۶۰میلیارد تومان رسید.

بورس نزولی می‌شود؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سرمایه در گفتکو با تجارت‌نیوز می‌گوید: این هفته میزان عرضه‌ها در بازار افزایش پیدا می‌کند و احتمالا بازار منفی شود. اما این موضوع نگران کننده نیست.

وی توضیح می‌دهد: از اواخر اسفند تا چند روز پیش یک حرکتی در کلیت بازار شکل گرفت که بسیار از سهام موجود در بورس رشد کرد. با توجه به عدم رکود بازارهای موازی در این برهه زمانی بسیاری از سهامداران به فکر سیو سود افتادند. در نتیجه میزان عرضه‌های بازار افزایش یافت و شاخص در آخرین روز کاری هفته گذشته منفی شد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید می‌کند: سهامداران نباید نگران روند منفی بازار باشند. چراکه به فصل مجامع و انتشار گزارش سالانه شرکت‌ها نزدیک می‌شویم که این موضوع می‌تواند فرصت خرید و سودآوری برخی از سهامداران باشد.

حق‌شناس در نهایت با اشاره به وضعیت بازار می‌گوید: زمانی که کلیت بازار صعودی است. بهتر است یک وقفه و استراحت‌هایی به لحاظ زمانی و قیمتی شکل بگیرد تا روند صعودی پایدارتر دنبال شود.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *