اخبار بورس خبر

رئیس سازمان بورس: صندوق‌ سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، با تأیید مسائل فقهی راه‌اندازی خواهد شد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوارق بهادار، گفته قرار است طرح معامله ارزهای دیجیتال در بازار سرمایه، در قالب صندوق‌های بورسی و به‌صورت آزمایشی اجرا شود. او گفته است این صندوق‌ها در صورت تأیید مسائل فقهی راه‌اندازی خواهند شد.

 با توجه به صحبت‌های انجام‌شده در دولت، اکنون مقررات و قانونی برای رمزارزها و نیز رمزدارایی‌ها در حال تدوین است که در این قانون وظایفی برای سازمان بورس در نظر گرفته شده است. البته این قانون تاکنون نهایی نشده و باید به جمع‌بندی‌های لازم برسد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود:

در کل جنس این بازار (رمزارزها) متفاوت با بازار سهام است و با ریسک‌های کاملاً متفاوتی روبرو است، همچنین در این میان برخی از مباحث فقهی جدی هم در خصوص آن وجود دارد که در سازمان بورس مطرح و اکنون در حال بررسی آن هستیم. با توجه به وجود چنین مسائلی، تاکنون تصمیم جدی در خصوص معامله رمزارزها در بازار سرمایه گرفته نشده و به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

عشقی درباره به‌کارگیری فناوری بلاک چین در بخش‌های مختلف گفته است:

در کنار این مسئله، موضوع استفاده از فناوری‌های بلاکچین و نیز فناوری‌های مشابه آن در فرآیندها مطرح است؛ این موضوع دارای بحث و مقوله متفاوتی است و باید برخی از فرآیندها را از طریق استفاده از نوآوری‌های جدید در دستور کار قرار دهیم. در این زمینه هم با کمک سایر نهادهای مالی در حال بررسی و تصمیم‌گیری هستیم تا مشخص شود که چگونه می‌توان از نوآوری‌های جدید در فرآیند تسویه و نیز ثبت و نگهداری دارایی‌ها استفاده کرد.

او در ادامه افزود:

در خصوص معامله رمزارزها صندوقی پیشنهاد شده که قرار است به‌صورت آزمایشی در سندباکس (محیط‌های آزمون) اجرایی شود، اکنون اقدامات آن انجام‌شده و این صندوق‌ها در صورت تأیید مسائل فقهی راه‌اندازی خواهند شد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *