اخبار طلا

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۰ اسفند ۹۹

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۰ اسفند ۹۹

سکه دیروز ۲۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. عامل اصلی که منجر به ریزش قیمتی سکه شد، ریزش بهای اونس طلا در انتهای هفته بازارهای جهانی بود. اما در ادامه چه خواهد شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از کاهش قیمت جهانی طلا، قیمت طلا در بازار داخل نیز متاثر و ارزان شد.

سکه نیز دیروز ۲۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. عامل اصلی که منجر به ریزش قیمت سکه شد، ریزش بهای اونس طلا در انتهای هفته بازارهای جهانی بود. اما در ادامه چه خواهد شد؟

تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که سکه زیر سطح ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی باقی بماند، به سوی محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی ریزش خواهد کرد. از دست دادن حمایت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی زمینه‌ساز نزول بیشتری در بازار سکه خواهد شد.

دنیای اقتصاد همچنین نوشته دلیل اینکه سکه کاهش قیمت شدیدتری را تجربه نکرد، باقی ماندن قیمت دلار در سطوح نسبتا بالا است. در چند روز گذشته به دلیل نوسان زیاد قیمت‌ها، طلا و سکه خریدار ندارد و همین موضوع باعث شده در آستانه عید، بازار مجددا دچار رکود شدیدی شود ضمن اینکه کاهش حباب سکه نیز مهر تاییدی بر کاهش تقاضا است.

در بازار جهانی نیز بهای اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۳۶ دلار و ۴۴ سنت معادل ۲ درصد کاهش یافت و در ۱۷۳۳ دلار و ۴۰ سنت بسته شد. اونس طلا در هفته گذشته به پایین‌ترین قیمت خود در ۱۱ ماه اخیر رسید و برای کل هفته ۳ درصد کاهش را به ثبت رساند.

سقوط قیمت طلا به علت رشد چشمگیر بازده اوراق قرضه آمریکا رخ داده است. سود اوراق قرضه آمریکا به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسیده و باعث شده قیمت دلار تقویت شود. از طرفی کاهش علاقه به طلا در بازارها که جریان مداوم خروج سرمایه از صندوق‌های قابل معامله در بورس با پشتوانه طلاست،روز پنج‌شنبه به پایین سطح خود رسیده است.

به گفته تحلیلگران طلا در معاملات هفته جاری تحت تاثیر بازده اوراق قرضه آمریکا و دلار آمریکا خواهد بود و به نظر می‌رسد روند نزولی این فلز ارزشمند تحت فشار فروش فنی، شتاب خواهد گرفت.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *