اخبار طلا

مراقب طلاهای تقلبی باشید | چشم‌انداز بازار طلا

آخرین بروزرسانی:23 تیر 1399

گرایش به پایدار نگه داشتن ارزش دارایی‌ها موجب شده مردم به دنبال تبدیل پول خود به کالاهای خاص باشند که از جمله آنها خرید طلاست اما باید نگران کلاهبرداری هم بود.

به گزارش همشهری آنلاین، وقتی تقاضا و نیاز بالا می‌رود گروهی از آن سوء استفاده کرده و کالاهای تقلبی عرضه می‌کنند. این موضوع در مورد بسیاری  کالاها از موبایل گرفته تا دارو وجود دارد. 

شناخت کالای اصلی از بدلی و تقلبی کار دشواری است که فقط از عهده افراد متخصص برمی‌آید. 

اکنون با افزایش گرایش به خرید طلا این امکان که خریدارد طلایی ناخالص یا با عیاری کمتر از آنچه ادعا می‌شود بخرد زیاد است.

یکی از شایع‌ترین تقلب‌ها در طلا را می‌توان در طلاهای آب شده دید. طلای آب شده، به آن دسته از طلاها گفته می‌شود که از ذوب یک یا مجموعه‌ای طلای پرداخت شده بدست می‌آید. مثلا النگوها یا انگشترهای قدیمی که مدل آنها دیگر به روز نیست را آب کرده و مجددا آن را پرداخت می‌کنند. چون روی طلای آب شده  کاری صورت نگرفته است، از این روی قیمت آن کمتر از طلای پرداخت شده می‌باشد. بنابراین خیلی ها تمایل دارند از این نوع طلا خرید کنند. در این خصوص رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با هشدار به خریداران طلای آب‌شده گفت: افراد ناآشنا نباید وارد خرید طلای آب‌شده شوند، زیرا امکان دارد فریب بخورند و سرمایه آنها با خطر مواجه شود.

وی افزود: برخی افراد کلاهبردار اقدام به تخلف در فروش طلای آب‌شده می‌کنند که باعث زیان خریداران می شود، زیرا افراد کم اطلاع قادر به این سوءاستفاده ها نیستند.

محمدولی خاطر نشان کرد: اگر در بخش مصنوعات طلا، تخلف رخ دهد، قابل رصد است، اما طلای آب‌شده به سختی قابل پیگیری است.

وی گفت: البته میزان تخلف در بازار طلا و فروش طلا و سکه تقلبی در این بازار، نسبت به گذشته کاهش زیادی یافته که نتیجه افزایش نظارت بانک مرکزی، نهادهای نظارتی و اتحادیه طلاوجواهر است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره چشم‌انداز بازار طلا در روزهای آتی نیز گفت: اگر بر وضعیت فعلی، کنترل بیشتری صورت گرفته و حادثه مهم و جدیدی رخ ندهد، روند فعلی ادامه خواهد یافت که همراه با آرامش و نوسان‌های محدود خواهد بود.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *