اخبار ارز

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۸اردیبهشت.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ درحالی‌که روز گذشته دلار با ۶۰۰تومان افزایش از مرز ۲۳هزار تومان عبور کرد اما اهرم خریداران به اندازه‌ای قوی نبود که بتواند این کانال را حفظ کند، بنابراین امروز در شروع معاملات قیمت دلار ابتدا به ۲۳هزار و سپس به ۲۲۸۵۰تومان کاهش یافت.

جدال بازارساز و نوسان‌گیران

درحالی‌که دلار در بازار آزاد قیمت ۲۳۳۰۰تومان را هم دید اما نرخ این ارز در صرافی‌ملی همچنان کانال ۲۲هزار تومان را حفظ کرده که فارغ از سیگنال‌دهی مثبت این موضوع به بازار ارز و تاثیر آن در تعدیل انتظارات به جهت اینکه نشان می‌دهد بازارساز تمایلی به بالا بردن قیمت ندارد، اما به دلیل فاصله بالای قیمت دلار آزاد و صرافی همچنان خطر بیخ گوش بازار ارز است و این اختلاف قیمت دوباره منجر به شکل‌گیری صف‌های خرید خواهد شد.

فعالان بازار ارز معتقدند که با نزدیک شدن به ایام انتخابات جدال بازارساز و نوسان‌گیران بیشتر خواهد شد چراکه بازارساز با افزایش عرضه به دنبال کاهش بیشتر قیمت بوده و در مقابل نوسان‌گیران سعی در بالا بردن نرخ ارز دارند؛ این درحالیست که رییس بانک‌مرکزی ارزپاشی در بازار با هدف کنترل نرخ ارز را رد کرده و معتقد است که پایین آمدن قیمت دلار نتیجه تعدیل انتظارات تورمی و خوشبینی نسبت به نشست برجام در وین است.

تا خبری از وین نیست، بخرید!

تا خبری از وین نیست بخرید! این جمله بسیاری از معامله‌گران در بازار ارز طی چند روز گذشته است؛ با طولانی شدن نشست مشترک برجام در وین و نبود سیگنال مثبت از این سمت، برخی معامله‌گران جرات بیشتری برای خرید پیدا کردند و این اتفاق باعث رشد قیمت دلار شد، اما همچنان سایه توافق در بازار وجود دارد و از آنجا که احتمال می‌رود از نشست بعدی اخبار مثبتی منتشر شود، در این صورت طی روز‌های آتی میدان دوباره برای فروشندگان باز و دلار وارد مسیر نزولی خواهد شد.

ساز ناکوک دلار هرات

در این میان یکی از سیگنال‌های کاهشی به بازار امروز پایین بودن قیمت دلار هرات نسبت به دلار داخل بود؛ در اولین ساعات معاملات امروز دلار هرات در سطح ۲۳۰۸۰ و دلار تهران ۲۳۱۵۰تومان قرار داشت که فرصت آربیتاژ را از نوسان‌گیران گرفت و ساعاتی بعد هم با رسیدن دلار تهران به ۲۲۸۵۰تومان، نرخ این ارز در بازار هرات ۲۲۷۶۰تومان اعلام شد.

کاهش قیمت درهم امارات عامل کاهشی دیگر بود، درحالی‌که دیروز درهم با قیمت ۶۴۲۰تومان بسته شده بود در بازار امروز ابتدا به ۶۳۳۰ و سپس به ۶۲۷۰تومان کاهش یافت که این روند هم در پایین آمدن انتظارات افزایشی معامله‌گران تاثیر گذاشت.

به گفته تحلیلگران فنی، اگر دلار نتواند در قیمت ۲۲۸۵۰تومان تثبیت شود بازار ارز دوباره میزبان خریداران خواهد شد که در این صورت مجددا شاهد ورود این ارز به محدوده ۲۳هزار تومان خواهیم بود؛ در مقابل چنانچه این سطح هم با مقاومت رو‌به‌رو شود مقصد بعدی دلار قیمت ۲۲۵۰۰تومان خواهد بود.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *