اخبار ارز

سهم دلار و یورو از حساب ذخیره ارزی روس‌ها باز هم کاهش یافت.

آخرین بروزرسانی:18 اردیبهشت 1400

بانک مرکزی روسیه ا علام کرد که سهم دلار، یورو و پوند را از حساب ذخیره ارزی این کشور کاهش داده است.

سهم دلار و یورو از حساب ذخیره ارزی روس‌ها باز هم کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بانک مرکزی روسیه در گزارش سالانه خود نسبت به کل سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که سهم یورو، دلار و پوند از حساب ذخیره ارزی این کشور در این سال کاهش یافته و به طلا، یوآن و دیگر ارز‌ها تبدیل شده است.

به گزارش راشاتودی، بر همین اساس سهم یورو از حساب ذخیره ارزی روسیه طی سال گذشته ۱.۶ درصد کاهش یافته و به ۲۹.۲ درصد رسیده است. سهم دلار هم در این بین ۳.۳۳ درصد پایین آمده و به ۲۱.۲ درصد رسیده است. پوند انگلیس هم کاهش ۲ دهم درصدی را از سهم خود در حساب ذخیره ارزی روسیه تجربه کرده و رقم آن به ۶.۳ درصد پایین آمده است.

در عین حال سهم طلا در حساب ذخیره ارزی روسیه از ۱۹.۵ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۲۳.۳ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است. سهم یوآن هم افزایش یافته و به ۱۲.۸ درصد رسیده است. سهم دیگر ارز‌های خارجی هم ۰.۸ درصد بالا رفته و هم اکنون ۷.۲ درصد حساب ذخیره ارزی روسیه را ارز‌هایی غیر از دلار، یورو، یوآن، پوند و طلا تشکیل می‌دهند.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرده که ین ژاپن، دلار کانادا و دلار استرالیا هم بخشی از منابع حساب ذخیره ارزی این کشور به شمار می‌رود.

هم اکنون حجم کل دارایی‌های ارز خارجی و طلای روسیه معادل حدود ۵۹۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در سال ۲۰۱۴ این کشور تلاش کرده تا آنجا که می‌تواند وابستگی خود به دلار آمریکا را از بین ببرد. در سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار میزان ذخایر طلای روسیه از ذخایر دلاری این کشور پیشی گرفت.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *