اخبار ارزدیجیتال خبر

اتریوم ۲.۰: به‌روزرسانی Altair اتریوم ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

آخرین بروزرسانی:10 مهر 1400

قرار است به‌روزرسانی بعدی شبکه اتریوم ماه آینده انجام شود. این به‌روزرسانی اتریوم را یک گام دیگر به انتقال کامل به سازوکار اثبات سهام نزدیک‌تر می‌کند.

به گزارش کوین تلگراف، به‌روزرسانی شبکه اتریوم به مدل اجماع مقیاس‌پذیر اثبات سهام که برنامه‌ریزی بلند‌مدتی برای آن انجام شده بود نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و توسعه‌دهندگان این شبکه هم تاریخ به‌روزرسانی بعدی، یعنی آلت ایر (Altair) را مشخص کرده‌اند.

به‌گفته دنی رایان (Danny Ryan)، محقق بنیاد اتریوم، اجرای آلت ایر که به‌عنوان اولین به‌روزرسانی شبکه اصلی به بیکن چین (Beacon Chain) شناخته می‌شود، برای دوره استخراجی (Epoch) ۷۴۲۴۰، حوالی ۲۷ اکتبر (۵ آبان) زمان‌بندی شده است.

منظور از دوره استخراجی مدت‌زمانی است که طول می‌کشد تا ۳۰,۰۰۰ بلاک جدید در شبکه اتریوم ساخته شود.

رایان درباره به‌روزرسانی آلت ایر گفته است:

این به‌روزرسانی حمایت لایت کلاینت‌ (Light Client) را برای اجماع بنیادی به‌همراه می‌آورد، وضعیت حسابرسی مشوق‌‌ها در بیکن [چین] را مشخص می‌کند، برخی مشکلات مربوط به مشوق‌های اعتبارسنج‌های شبکه را برطرف می‌کند و بر اساس طرح «EIP-2982» پارامترهای تنبیهی را پیاده‌سازی می‌کند.

طرح بهبود اتریوم EIP-2982 پارامترهایی تنبیهی را با هدف ایجاد اطمینان نسبت به امنیت سرمایه در پروتکل اثبات سهام به شبکه اضافه می‌کند. «افشای انفعال» و «کاهش سهم» دو جریمه پیشنهادی طرح بهبود اتریوم ۲۹۸۲ هستند.

هاردفورک لندن تقریباً مطابق با زمان‌بندی در روز ۵ اوت (۱۴ مرداد) اجرا شد و طرح بهبود «EIP-۱۵۵۹» را راه‌اندازی کرد. طرفداران EIP-1559 ادعا می‌کنند که این طرح یک سازوکار ضدتورمی است، چراکه در آن کارمزدهای پایه سوزانده می‌شود و در نتیجه عرضه در گردش اتریوم کاهش می‌یابد.

جوزف لوبین (Joseph Lubin)، هم‌بنیان‌گذار اتریوم و مؤسس شرکت نرم‌افزاری کانسنسیس (ConsenSys)، گفته است هاردفورک لندن، اتریوم را در مسیر تبدیل‌شدن به ارزی با قابلیت ذخیره ارزش قرار می‌دهد. منظور از ارز با قابلیت ذخیره ارزش دارایی است که ارزش آن به‌طور ناگهانی سقوط نمی‌کند و از قدرت خرید دارندگانش کاسته نمی‌شود.

قیمت اتریوم روز سه‌شنبه به‌شدت کاهش یافت و دیگر ارزهای دیجیتال بازار هم مانند سهام و سایر دارایی‌های پرریسک، با قیمت‌هایی پایین به فروش رسیدند. در حال حاضر اتریوم با قیمتی حدود ۲,۹۰۰ دلار معامله می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته تغییر چندانی نداشته است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *