اخبار ارز دیجیتال

شبکه آزمایشی اتریوم بیکن چین راه اندازی و برای ارتقاء آزمایشی آماده شد.

شبکه آزمایشی یا تست نت سپولیا بیکن چین(Sepolia Beacon Chain) راه اندازی شد و زمینه را برای ارتقاء merge فراهم کرد تا به توسعه دهندگان شبکه اتریوم بینش های فنی ارزشمندی بدهد.
پس از ادغام با Beacon Chain اختصاصی خود، شبکه آزمایشی Sepolia شروع به دستیابی به اجماع با استفاده از اثبات سهام (PoS) به جای اثبات کار (PoW) خواهد کرد که داده‌هایی را در مورد آنچه ممکن است هنگام ارتقاء شبکه اصلی اتریوم رخ دهد، ارائه می‌کند.
ارتقاء های شبکه های آزمایشی برای توسعه‌دهندگان اتریوم و توسعه‌دهندگان پروژه‌های مستقل که از شبکه اتریوم استفاده می‌کنند ضروری است تا بفهمند وقتی ارتقاء واقعی انجام می‌شود، چه انتظاراتی می‌توانند داشته باشند. درست مانند شبکه‌های آزمایشی، ارتقاء شبکه اصلی اتریوم کل شبکه را به اجماع PoS تغییر می‌دهد و مصرف انرژی اتریوم را تا 99.9 درصد کاهش می‌دهد.

Sepolia در اکتبر 2021(مهر 1400) راه‌اندازی شد. تیم بیکو، توسعه‌دهنده هسته اتریوم(Core Ethereum) در آوریل(فروردین) تأیید کرد که شبکه آزمایشی Ropsten به مرور زمان حذف شده و Sepolia جایگزین خواهد شد. بنابراین، از پروژه‌هایی که برنامه‌ها را روی Ropsten اجرا می‌کنند، خواسته شده است که کار خود را به Sepolia منتقل کنند تا از عوارض جلوگیری کنند.
شبکه‌های آزمایشی عمومی مانند Sepolia و Ropsten به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شرایط عملیاتی شبکه‌های اصلی مربوطه را بدون تأثیرگذاری بر شبکه اصلی خود تکرار کنند. Ropsten شبکه آزمایشی است که در سال 2016(1395) راه اندازی شد. این شبکه در 8 ژوئن(18 خرداد) ارتقاء یافت، که اولین نمونه از اجرای آزمایشی ارتقاء برای اتریوم بود.
تاریخ ارتقاء رسمی در شبکه اصلی اتریوم چندین بار به عقب افتاده است ولی اکنون برای تکمیل تا آگوست 2022(مرداد 1401) برنامه ریزی شده است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *