اخبار ارزدیجیتال خبر

رشد ۱۰۰ درصدی قیمت یک توکن متاورسی کمترشناخته‌شده؛ علت چه بود؟

آخرین بروزرسانی:22 فروردین 1401

قیمت توکن پلتفرم سیک وی‌آر (CEEK VR) چند روز پیش و هم‌زمان با سقوط بسیاری از ارزهای دیجیتال، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته بود. این پروژه فعال در حوزه متاورس، تاکنون همکاری‌هایی هم در زمینه فناوری واقعیت مجازی (VR) با غول‌هایی نظیر مایکروسافت، اپل و مِتا داشته است.

به گزارش کوین تلگراف، NFTها، دیفای و متاورس سه نمونه از داغ‌ترین موضوعات این روزهای صنعت ارزهای دیجیتال هستند که هر کدام از آنها به‌نوعی بر حرکت آهسته جهان به‌سمت پذیرش فناوری بلاک چین تأثیر می‌گذارند.

سیک وی‌آر یکی از پروژه‌هایی است که قصد دارد روی این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کند و پلتفرمی فعال در صنعت سرگرمی با محوریت تولید‌کنندگان محتواست که هدف آن استفاده از دنیای مجازی برای اتصال هنرمندان صنعت موسیقی، ورزشکاران و تولیدکنندگان محتوای دیجیتال با طرفدارانشان است.

توکن این پروژه که «CEEK» نام دارد، در ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) در کف قیمتی ۰.۲۸۹ دلاری قرار داشت و سپس با افزایشی ۱۲۳ درصدی در ۷ آوریل (۱۸ فروردین) خود را به ۰.۶۴۶ دلار رساند. در این مدت، حجم معاملات روزانه این توکن با رشدی ۱۷۸ درصدی به ۹۰ میلیون دلار رسید.

رشد ۱۰۰ درصدی قیمت یک توکن متاورسی جدید؛ این جهش می‌تواند ادامه‌دار باشد
نمودار چهارساعته قیمت توکن سیک وی‌آر به دلار.

حضور در سالن هدایای گرمی (Grammy) که بزرگترین مراسم‌ مرتبط با صنعت موسیقی است، تعامل بیشتر با شبکه بی‌ان‌بی اسمارت چین (BSC) و ورود به فهرست معاملاتی چند صرافی مطرح ارز دیجیتال، از جمله عوامل موفقیت توکن CEEK در روزهای اخیر هستند.

همکاری‌های بزرگ و حضور در مراسم گرمی

سیک وی‌آر میزبان غرفه‌ای در سالن هدایای مراسم سال ۲۰۲۲ گرمی بود. همین مسئله باعث شد افراد و هنرمندان بیشتری با آن آشنا شوند و اینفلوئنسرها و طرفداران موسیقی از آن بازدید کنند.

سیک وی‌آر به‌لطف همکاری با شرکت بزرگ یونیورسال میوزیک (Universal Music) توانسته این غرفه را به دست بیاورد. این شرکت به سیک وی‌آر حق پخش زنده اجرای هنرمندانی مثل لیدی گاگا (Lady Gaga)، بون جووی (Bon Jovi)، یوتو (U2)، استینگ (Sting) و زیگی مارلی (Ziggy Marley) را هم داده است تا بتواند آنها را در پلتفرم واقعیت مجازی خود پخش کند.

این پروژه همچنین با اوکولوس (Oculus)، سازنده هدست‌های واقعیت مجازی مِتا (Meta) یا همان فیس‌بوک سابق، اپل و مایکروسافت که سه مورد از بزرگترین نام‌های فعال در زمینه توسعه فناوری واقعیت مجازی (VR) هستند نیز همکاری می‌کند. همکاری سیک وی‌آر با شرکت‌های مذکور می‌تواند به تولید و عرضه هدست‌های واقعیت مجازی خاصی منجر شود که بسیار فراتر از هدست واقعیت مجازی اختصاصی این پروتکل هستند.

ادغام با شبکه بایننس

عامل دیگری که توجه معامله‌گران را به سیک وی‌آر جلب کرده، ادغام آن با اکوسیستم بی‌ان‌بی اسمارت چین و اضافه‌شدن امکان تعامل میان‌زنجیره‌ای با این شبکه در اواخر سال ۲۰۲۱ است.

سیک وی‌آر ابتدا در شبکه اتریوم راه‌اندازی شد؛ اما کارمزدهای سنگین این شبکه اجازه نمی‌داد افراد و پروژه‌های زیادی به‌سمت پذیرش آن گام بردارند. کارمزدهای اتریوم مخصوصاً برای پرداخت‌های کمی که سیک وی‌آر برای استفاده از محتوای آنلاین، دنبال‌کردن و پرداخت‌های مربوط به هنرمندان در نظر داشت، مناسب نبود.

پس از ادغام سیک وی‌آر با بی‌ان‌بی اسمارت چین، این پلتفرم به‌عنوان یکی از اعضای برنامه حمایتی «MBVIV» بایننس انتخاب شد که با حضور در آن از حمایت‌هایی در زمینه‌های مختلف بهره‌مند می‌شود.

ورود به صرافی‌های جدید

سومین عامل رشد سیک وی‌آر ورود آن به فهرست معاملاتی صرافی‌های هوبی گلوبال (Huobi Global) و کوکوین (KuCoin) است.

با اینکه معاملات سیک وی‌آر در این صرافی‌ها از ۸ آوریل (۱۹ فروردین) آغاز شده بود، انتشار خبرهای مربوط به آن قیمت توکن CEEK را از چند روز پیش‌تر با جهش مواجه کرد. البته چنین اتفاقی چندان دور از ذهن نبود؛ چراکه کاربران معمولاً قبل از ورود توکن‌ها به صرافی‌های جدید مقدار قابل‌توجهی از آن را انباشت می‌کنند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *