اخبار بورس ایران و جهان

معادن به زودی وارد بورس می‌شوند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ار ورود معادن به بورس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: نشست‌های متعددی در وزارتخانه برای این امر برگزار شد و در حال حاضر زمینه‌های آن در حال فراهم شدن است.

به گزارش بورس امروز، سعید زرندی در نشستی با حضور مدیران سازمان بورس و مدیران معدنی گفت: طبق تبصره ۳ ماده ۱۰ قانون معادن، پروانه بهره‌برداری سندی رسمی، لازم الاجراء، قابل معامله، تمدید و توثیق است، بنابراین موضوع واگذاری و انجام معاملات حق امتیاز به صورت یکجا و یا عرضه خرد قابل انجام ‌است.

وی گفت: همچنین در خصوص بلاتکلیف، تعطیل و یا سلب صلاحیت شده (مطابق ماده ۲۰ قانون معادن) موضوع تشکیل شرکت سهامی عام پروژه با ورود چندین معدن و یا عرضه یکجا و حراج هریک از معادن در تابلوی بورس کالای ایران نیز قابلیت اجرایی شدن دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت افزود: با توجه به وجود ۵۵۰۰ معدن درخصوص روش‌های واگذاری این معادن بخش خصوصی به صورت جزئی یا در قالب شرکت سهامی عام پروژه می‌توان اقدام کرد و سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالای ایران آمادگی خود را برای حمایت از این بخش اعلام کرد.

زرندی تاکید کرد: واگذاری معادن در بورس می‌تواند علاوه بر ایجاد تحرک و پویایی بخش معدن شفافیت و سرعت عمل در این حوزه را نیز افزایش دهند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *