اخبار بورس خبر

عبور بورس از یکشنبه‌های عرضه/ افزایش تقاضا در نیمه دوم

امروز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه شاخص کل بورس با رشد بیش از هفت هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۷۵ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۸۶ درصد افزایش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس امروز افزایش هفت هزار و ۴۱۳ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۴۷۵ هزار واحد رسید.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۸۶ درصد رشد داشت و به محدوده ۳۹۰ هزار و ۹۹۳ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۵۴۴ هزار و ۵۸۶ معامله به ارزش ۵۸ هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فارس، نوری، وغدیر، تاپیکو، همراه، رمپنا، حکشتی و جم پلین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای خوردو، کچاد، ومعادن، خساپا و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد

در روز یکشنبه شاخص فرابورس با افزایش ۱۴۷ واحدی به محدوده ۲۰ هزار و ۳۹۰ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۵۶ هزار ۶۸۴ معامله بود.

امروز نمادهای آریا، شگویا، مارون، ومهان، فرابورس، شجم و شبصیر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وسپهر، کگهر، کوثر و تجلی نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای آریا، کرمان، فرابورس، تجلی، وسپهر، شگویا و فزر نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۲۳۰ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۴ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود پنج هزار و ۶۲۵ میلیارد تومان رسید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *